750 grammes
All our cooking blogs Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
ce mai gatim

Spanac cu oua si mamaliguta la cuptor

April 1 2012 , Written by Cristina Published on #Mancaruri

Astazi nu am avut timp de gatitul saptamanal si pe la pranz am investigat rapid frigiderul, in cautare de inspiratie. Cate ceva din fiecare (dar nimic serios, care sa promita o masa imbelsugata): nelipsitele oua & lapte, cascaval, o mancare scazuta de spanac, ceva verdeturi, precum  si o bucata de mamaliga ramasa de la un ospat cu saramura de peste din cursul saptamanii. Spanac cu oua ochiuri parea alegerea fireasca dar bucata de mamaliguta ratacita printre rafturi mi-a atras atentia. Trebuia aruncata sau, daca rezistase bine la temperatura din frigider, folosita. La mama acasa mamaliguta mergea bine cu mancarea de urzici, primavara (eh, ce vremuri…), cu spanac insa nu stiam cat de potrivita ar fi...

Buna idee, pana la urma: sotul meu (autorul mancarii de spanac mai sus amintite) a fost de parere ca o astfel de combinatie pare OK – iar mai tarziu, dupa ce ne-am delectat cu rezultatul experimentului – am decis ca vom mai repeta reteta!

 

end.ma.sp.mam.oua

 

Ingrediente:

un castron de mamaliguta

(nu prea mare, cat pentru 2 portii)

2 portii de mancare scazuta de spanac

2,3 oua

7,8 linguri de cascaval ras

sare, piper

 

Mamaliguta se intinde uniform pe fundul unui vas termorezistent. Cum am spus, nu trebuie sa fie neaparat proaspat pregatita, merge foarte bine si dupa ce a fost tinuta la rece (o zi/doua maxim). La fel, intindem uniform si spanacul, apoi cascavalul ras si deasupra ouale, sare, piper. Putin unt da gust mai bun dar depinde si cum a fost pregatita mancarea de spanac; in cazul acesta a avut sos Bechamel, asa ca nu am mai adaugat unt, mi s-a parut ca e suficient de multa grasime in compozitie. Cuptorul trebuie sa fie incins la 190-200 grade si cam intr-o jumatate de ora avem un pranz delicios.

 

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post